piątek, 19 września 2014

The Cascabel chili (jingle bell)


To moje drugie podejście do tej odmiany chili. W ostatnim sezonie kompletnie mi z nią nie wyszło. Nie odpuściłem :-) w tym roku moje cztery roślinki zaskoczyły mnie ilością ładnych, dużych papryczek, przypominających z wyglądu potężne czereśnie albo małe pomidorki. To jeszcze nie koniec, pogoda ostatnio sprzyja, a kolejne papryczki wciąż dojrzewają na krzaczkach.

Cascabel chili pochodzi z Meksyku i jest w tym kraju bardzo popularną odmianą. To papryczka o wielu nazwach między innymi: ''Jingle Bell'', za oceanem nazywa się ją ''bola'' chili. 
Jest jeszcze jedna, bardzo ciekawa nazwa wynikająca z właściwości wysuszonej papryczki - ''rattle'' chili (chili grzechotka). Wspomnę o tym za jakiś czas, kiedy moje papryczki wyschną i zmienią kolor z czerwonego na prawie czarny ;-)

Dojrzewająca Cascabel chili zmienia kolor z zielonego na czerwony 

Cascabel chili ma średnicę około 3cm (niektóre z moich papryczek mają około 4cm średnicy) i sklasyfikowana jest jako średnio ostra. Jej ostrość waha się w granicach 2,500-8,000 SHU (dla porównania Jalapeño zawiera około 2,500-10,000 SHU).

A kiedy wyschnie kolor czerwony zmieni się w prawie czarny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz