poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Bulgarian Carrot


Rozpocząłem właśnie zbiór moich papryczek chili. Na początek Bulgarian Carrot.

Nazwa tej papryczki świetnie pasuje do tej odmiany. Pomarańczowe owoce przypominają marchewki wiszące na krzaku. To bardzo ostra papryczka, zawierająca w sobie około 100.000-325.000 Scoville heat units (SHU). Dla porównania popularna Jalapeno zawiera w sobie około 2.500-10.000 SHU.
Roślinę mogę polecić także każdemu kto nie przepada za ostrym smakiem. Ta średniej wielkości odmiana - 40cm - świetnie prezentuje się także jako roślina ozdobna.

Bulgarian Carrot określana jest również jako ''Shipkas''

Jak wskazuje nazwa odmiana pochodzi z Bułgarii.
Dla mnie - przeciętnego zjadacza chili - odmiana jest bardzo ostra. Kilku moich znajomych jest podobnego zdania ;-). Papryczka ma ostry, wyrazisty zapach, jest chrupiąca i podobno świetnie nadaje się do pieczenia, marynat i sals.

Ostre ''marchewki'' ;-)

Moją roślinkę posadziłem z nasionka pod koniec stycznia i muszę przyznać, że zaskoczyła mnie ilością dojrzałych owoców. Jeszcze się nie mogę zdecydować czy owoce zostawić na suszki czy może zamarynować?

Dojrzałe owoce osiągają długość około 8-10 centymetrów


Pod linkiem film o dwóch takich, co testowali Bulgarian Carrot

Hot Bulgarian Carrot - Chili Review

If you like the above post, click the button below and buy me a coffee



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz