sobota, 18 lutego 2017

Kelly Kettle Steampunk Lamp


Kelly Kettle to dzieło irlandzkiej manufaktury. Idea tego sprytnego czajniczka narodziła się pod koniec XIX wieku. Jego prekursorem była metalowa puszka, w której Patrick Kelly (pradziadek współczesnych właścicieli firmy) kombinował jak efektywnie zagotować wodę na ognisku w czasie wędkowania. Kiedy pan Kelly tracił młodość jego wynalazek był udoskonalany zdobywając przy okazji zainteresowanie wśród 'biwakowiczów', tworząc im narzędzie do gotowania wody na zamówienie. W latach 70-tych szybko rozwijający się transport i mniejsze koszta podróży otworzyły turystom drzwi do Irlandii. Rodzina Kelly rozpoczęła seryjną produkcję czajniczka, który w prawie niezmienionej formie produkowany jest do dnia dzisiejszego.

Steampunkowa lampka Kelly Kettle z dodatkiem wazonu

Dzięki dużej powierzchni grzewczej Kelly Kettle postawiony na ognisku potrafi błyskawicznie zagotować wodę, w sam raz na kawę czy herbatę, a gorący kubek 'na biwaku' zawsze jest mile widziany ;-).

Duża, tradycyjna żarówka 'Edison' ze spiralnym drucikiem może być przyciemniana wbudowanym przyciemniaczem na sznurkowym kablu

Lampka Kelly Kettle z 'zamkniętym' wazonem

Dla mnie 'problem' pojawił się któregoś dnia, kiedy otworzyłem drzwi od szafki i uświadomiłem sobie, że ten sprytny wynalazek leży w niej w zapomnieniu przez większość część roku. Nigdy więcej :-). Okazało się, że czajniczek świetnie nadawał się do mojego projektu steampunkowej lampki, przy okazji współgrającej z wazonem. Do czajniczka zamontowałem dużego 'edisonka', dorzuciłem sznurkowy kabel z wbudowanym przyciemnniaczem i zbudowałem podstawę z kawałka zapomnianej deski znalezionej gdzieś na ulicach Oxfordu.

Ręcznie przygotowana podstawa z kawałka deski znalezionej na ulicach Oxfordu

W projekcie udało mi się połączyć ze sobą trzy rzeczy: czajnik, lampkę i wazon, wszystko bez naruszenia funkcjonalności czajniczka. Ciekawostką jest, że czajnik nie jest przyspawany, przyklejony czy przykręcony do podstawy, a jednak trzyma się jej bardzo solidnie. Rezygnując na chwilę z lampki mogę go zabrać na zewnątrz i ugotować w nim wodę zawsze, kiedy mam na to ochotę ;-).

Kelly Kettle został stworzony do gotowania wody, i robi to błyskawicznie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz