wtorek, 20 października 2015

Red Warty Thing - Victor


Dynia Red Warty Thing to jedna z ciekawszych odmian dyń. Poza interesującym wyglądem charakteryzuje ją coś jeszcze.
Moja roślina wyprodukowała strasznie twarde sztuki. Miałem wielki problem, kiedy zabrałem się do obierania pierwszej, z pięcioma różnymi nożami (ostrymi nożami). Ryzyko kalectwa było zbyt duże, zamieniłem więc noże na łopatę :-) 
Skóra tej dyni okazała się tak twarda, że odniosłem wrażenie, że rozłupuję prehistoryczny kamień :-) Taka to była twarda sztuka, zjeść mi się nie dała więc zmiękła w kompoście ;-)

Za Victorem (tak początkowo nazywała się ta odmiana) kryje się historia bardzo interesującego człowieka. James J.H. Gregory nazywany także 'Królem Nasion' (Seeds King of Marblehead) oprócz tego, że jako pierwszy pokazał publicznie masę interesujących i popularnych dzisiaj roślin, jak na przykład odmianę pomidorków 'Cherry', był także znanym działaczem filantropijnym. 
'Król Nasion' pomógł wykształcić masę uczni w tym wielu czarnych, uczęszczających do 'czarnych collegy'. W trosce o edukację młodych ludzi, podarował 30,000 książek do ponad 200 szkół. Co ciekawe, sam osobiście odbierał i nadzorował wysyłkę wszystkich podręczników. Swoje książki dostarczał także do więzień. 
James J.H. Gregory był autorem także innego, ciekawego pomysłu, tak zwanego 'Gregory Fund', polegającego na obdarowywaniu nowym powozem każdej rodziny, której rodziły się bliźniaki.
Ze szlachetności 'Króla Nasion' pod koniec XIX wieku skorzystało sporo osób. Dziś zajadamy się warzywkami, za którymi stoją ciekawe historie i fakty, niektóre z nich to efekt pracy 'Króla Nasion'.

Victor - Red Warty Thing

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz